Lider bez zmian, przebudzenie Mistrzów

Opublikowane przez Rajd Festiwalowy w dniu

Po drugiej pętli 53. Rajdu Festiwalowego, pierwszej rundy Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Śląska, na prowadzeniu w klasyfikacji generalnej i w klasie A1 w dalszym ciągu są Krzysztof Stańdo i Dariusz Gurdziołek w Renault Clio Sport, a na drugą pozycję awansowali liderzy klasy A2, Maciej Hawro i Wojciech Kolaczek (Honda Civic VTi), którzy po piątym odcinku specjalnym wyprzedzili trzecich w generalce, Macieja Watrasa i Kamila Kluczewskiego w kolejnym Clio.

Drugi przejazd odcinka Poręba – Zdzieszowice padł łupem aktualnych Mistrzów Śląska, którzy o 1,3 sekundy wyprzedzili aktualnych liderów i o 2,5 sekundy załogę Watras/Kluczewski. Na OS 5 Kadłub – Spórok tym razem lepsi byli Stańdo i Gurdziołek, a drugie miejsce na tym oesie dało załodze Hawro/Kolaczek awans na tą właśnie pozycję, gdyż prawie 8 sekund do obrońców mistrzowskiego trofeum straciła załoga jadąca Renault Clio Sport z numerem 5.

Czołową trójkę klasy A1 uzupełniają w tej chwili Łukasz Mrozek i Marek Wolski w kolejnym Clio, a w klasie A2 drugą pozycję utrzymują Marcin Gluza i Kamila Klaczańska w kolejnym Civicu, ale Marcin Pogorzelski i Piotr Bywalec (Citroen C2 VTS) odrabiają straty spowodowane karą 5 sekund na OS 1 i do drugich w klasie tracą 3,6 sekundy.

W klasie RN1 prowadzenie utrzymują zajmujący czwarte miejsce w klasyfikacji generalnej Aleksander Kołodziej i Paweł Hojdem, którzy na dwóch kolejnych odcinkach specjalnych byli lepsi od Kamila Kawalca i Sebastiana Krzyżowskiego (obie załogi w Renault Clio III RS), a w RN3 na czele wciąż są Łukasz Godula i Daniel Nowak w Peugeot 208, którzy także dopisali na swoje konto dwa zwycięstwa na odcinkach specjalnych, a swoje pozycje w klasie pewnie utrzymują Rafał Wyderka i Andrzej Mrowczyk (2. miejsce) oraz Damian Uchyła i Agnieszka Radzik (3. miejsce).

W Open 1 układ zwycięzców oesów w drugiej pętli jest taki sam jak w pierwszej, czyli na odcinku Superjedynki najszybsi byli aktualni liderzy tej klasy, Przemysław Matulka i Mateusz Martynek w Subaru Impreza R4, a na drugim przejeździe oesu Premiery pierwsze miejsce zajęli Robert Kaczorowski i Piotr Jamroziak w BMW E46 M3, którzy dzięki temu awansowali na drugą pozycję w klasie, wyprzedzając Tomasza Kucińskiego i Piotra Sieliło w kolejnej Imprezie R4. Bez zmian na czele klasy Open 2, gdzie prowadzenie utrzymują Jakub Matulka i Jakub Wróbel w Fordzie Fiesta R200, którzy byli najszybsi na obydwu odcinkach specjalnych drugiej pętli, a dwukrotnie drudzy byli Tomasz Pławecki i Paweł Kaim w Peugeocie 208 R2.

Bez zmian także w klasie PPC, gdzie na czele znajdują się Dawid Wenta i Janusz Wołek w Citroenie Saxo VTS, którzy dwukrotnie w tej pętli uzyskali najlepszy czas i obecnie mają 39,2 sekundy przewagi nad Marcinem i Alicją Biernat w Peugeocie 206. Dotychczasowi liderzy klasy Classic, Grzegorz Olchawski i Łukasz Zapart, musieli się wycofać na piątym odcinku specjalnym z powodu awarii ich Audi, co oznacza, że pierwsze miejsce zajmują Michał Szerla i Grzegorz Ślęczka (BMW E30 318is), którzy mają 14,7 sekund przewagi nad Waldemarem Śliwką i Aleksandrą Przybyłek (Honda Civic).

Klasyfikacja RSMŚl po drugiej pętli – czołowa dziesiątka (nieoficjalne wyniki):

  1. Krzysztof Stańdo/Dariusz Gurdziołek (Renault Clio Sport, 1. w A1) 21:10.7
  2. Maciej Hawro/Wojciech Kolaczek (Honda Civic VTi, 1. w A2) +7.4
  3. Maciej Watras/Kamil Kluczewski (Renault Clio Sport, 2. w A1) +13.8
  4. Aleksander Kołodziej/Paweł Hojdem (Renault Clio III RS, 1. w RN1) +26.1
  5. Marcin Gluza/Kamila Klaczańska (Honda Civic VTi, 2. w A2) +37.8
  6. Marcin Pogorzelski/Piotr Bywalec (Citroen C2 VTS, 3. w A2) +41.4
  7. Kamil Kawalec/Sebastian Krzyżowski (Renault Clio III RS, 2. w RN1) +41.6
  8. Łukasz Mrozek/Marek Wolski (Renault Clio Sport, 3. w A1) +1:06.8
  9. Kamil Bronikowski/Tomasz Tkacz (Renault Clio Sport, 4. w A1) +1:19.0
  10. Grzegorz Pasterak/Adam Gładysz (Honda Civic Type-R, 5. w A1) +1:52.6
Kategorie: AktualnościRSMŚl

Ta strona używa plików cookies (ciasteczek).
Regulamin Serwisu    O ciasteczkach
AKCEPTUJĘ